"Idi kući i voli svoju obitelj"

Moj otac je često znao reći: „Djetetu majka pruža ljubav, a otac sigurnost“. Pomalo mi je bilo nejasno kako to da i otac ne može dati ljubav. Sada, kada već godinu i dva mjeseca igram ulogu oca shvaćam. Ne daj Bože da ne ljubim svoje dijete, već pričam o sveobuhvatnosti pojma ljubavi.

Ljubav nije teorija, ljubav je praksa. Postoji ona priča u kojoj su mladi roditelji odlučili u noćnim polusmjenama čuvati bebu. Dok je dežurna bila mama sve je prošlo u redu. U pola očeve smjene dijete je počelo naglo i glasno plakati. Otac spava i dalje. Majka ga budi i govori: „Mali plače!“ On će sneno: „Šta te briga, je li tvoja ili moja smjena?“

Koliko sam samo puta u ovome kratkome roku prepoznao sebe u pospanom ocu. Niti posao, niti stres niti bilo koji drugi pritisak ne mogu mi biti opravdanje. Zar je posao samo kada zatvoriš kućna vrata? I ne razmišljajući o ovome i sam bih često potvrdno odgovorio da ovo pitanje.

Članovi obitelji trebaju ljubav sada, točnije trebali su je maloprije. Očevi se često pogube u dobroj želji za konkretnijim rješavanjem obiteljske egzistencije pa sve dok nas se ne upozori na odsutnost zbog nagomilanih obveza često ne uvidimo problem. Tada shvatimo da je to krivi put. Ne treba reći: „Pretpostavlja se“, treba pravovremeno i otvoreno reagirati. Tada će shvatiti da se ljubav ne donosi iz svijeta, ona se stvara, rađa iz najmanjih situacija. Lako je zaključiti zašto se moderne obitelji jednostavno raspadaju. Zato što svi članovi trebaju ljubav i sigurnost, ali nemaju razrađene načine kako iste pružiti.

Ljubav i sigurnost idu ruku pod ruku. Zar mi njihova povezanost nije očita svakodnevno kada s posla supruga i ja dolazimo kući. Kćer se prvo zaleti prema mami, zagrli ju, a potom poljubi. I tek nakon što se „nahrani“ majčinom blizinom dođe ocu. Svjestan sam da postoje od Boga dani razlozi za takav postupak. A i različit pristup majke i oca također uvjetuje ovakve kćerkine postupke. Majka nema luksuz biti umornom.

Očevi, Majka Tereza je rekla: „Što možeš učiniti za mir u svijetu? Idi kući i voli svoju obitelj!“ Danas ću tako učiniti. Kad se vratim s tenisa.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Obećanje - ludom radovanje

Osoba nije dostupna

Baba na peronu