Koje ćete ime dati svome djetetu?

Danas se navršava prva godina kako je svećenik izgovorio riječi: "Mihaela, ja te krstim u ime Oca i Sina i Duha Svetoga". Mihaela je od tada Mihaela iako smo ju i ranije tako oslovljavali. Ne kao Ela, Miha ili Mihić. Nisam pobornik nadimaka, odnosno skraćivanja imena. Zašto  bi netko bio Kika, ako je Kristina ili zašto bi Katarina trebala postati Rina? Roditelji i prijatelji će reći da su im ta imena preduga. U pravu su, ali zar nisu bila ista kada su ih birali?

Ljudi često imaju želju donositi kojekakve odluke u tuđim životima pa tako i na ovome području. Svi mi, pak, odlučujemo koliko ćemo pomjerati granice tolerancije u dopuštanju takvih postupaka. Iskustvo iz mene progovara da ih nije potrebno uopće širiti, jer onda popucaju poput jedne bivše države širokih granica. Zato, ćaća i majko, ako vam se ne sviđa kumulacija imena Cici, Maca, Faci i Laci, onda reagirajte. Ako već povlađujete, zapitajte se što će se dogoditi, ako Bog da, za 70 godina kada Faci, Maca i Laci budu baka i djed?

Također, zalažem se za to da svaku osobu u opuštenijim situacijama  treba zvati imenom, a ne prezimenom. Prezime obilježava obitelj, moga oca, stričeve i djeda. Ime sam ja. Ime i prezime su također ja. Ponekad imam osjećaj da pojedinci smatraju kako je „muškije“ kada prilikom upoznavanja istaknu svoje prezime. Dobro, svatko ima pravo sebe predstavljati kako želi i svatko može odlučiti: zvati nekoga imenom, nadimkom ili prezimenom. A moje osobno, odnosno očinsko pravo je nekoga upozoriti da mene ili moje dijete zove kako ja smatram ispravnim.

Svojevremeno je naš bivši župnik dumo Aco znao reći: „Čovječe, nadjeni ti njima ime Plug i Lokomotiva ako hoćeš, samo neka je dijete kršteno. Vjerujem da bi pojedini roditelji ovu potonju skraćeno zvali Tiva. Nego, ako je dijete kršteno svojim punim imenom, tko si ti oče i majko da mu ga režeš? Pogotovo tko si ti baba i djede da „caparaš“ kako ti se „ćefne“ djetetovo ime koje je upisano u knjigu Božjih prijatelja.

Što ste vi, odnosno vaši roditelji odgovorili svećeniku kada je upitao: "Koje ćete ime dati svome djetetu?" A ako niste kršteni, što vam piše u osobnoj iskaznici?

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Obećanje - ludom radovanje

Osoba nije dostupna

Baba na peronu