Ona

Prije desetak godina moj zet je upitao svoju majku: " Gdje je ona?" Tražio je moju sestru, svoju ženu. Često bih čuo susjeda da s mamom priča o njoj. Nisam ni pridavao važnost oslovljavanju nje kao ona.

Nedavno sam prijatelju rekao da je ona počela raditi. S obzirom da je taj prijatelj istinski poznavatelj naših običaja upozori me: "Nije valjda da i ti za ženu kažeš ona?" Stadoh. Sjetih se da sam nedavno dodavši kući i sam pitao majku: "Gdje je ona?" Premašio zeta i susjeda, ali kako to inače biva s našom vrstom, ne vidimo brvno u svojim očima, ali vidimo dlaku u očima naših bližnjih.

Ona je zamjenica za imenice ženskoga roda. Iz razloga skraćivanja imenice supruga ili imena kako nam se već zovu naše drage izletimo s ona. Iako nije iz loše namjere, potrebno je poraditi na tome. Zar žena zaslužuje biti ona?

Ako je nekada bilo sramota zvati ju imenom, a da ne kažem i titulom, sada nije. Sada smo slobodni izražavati se kako želimo, ali ipak prenosimo loše detalje iz naše prošlosti. Tko? Očito prvi ja.

Da ne bih istaknuo samo lošu stranu moga pristupa vlastitoj ženi, moram prenijeti i onu pozitivnu. Priije dvije godine kolegica me pohvali što svoju ženu zovem supruga. Zapitah se, a potom i nju: "Zašto ne bih, zar nije ispravno?" Ne, kaže, čak što više.

Tada smo bili u braku nepune dvije godine. Pitam se kako je moguće da mi žena u tako kratkom razdoblju iz supruga postane ona. Dobro, ne ću u obiteljskim krugovima tražiti suprugu, ali mogu valjda biti toliko skoncentriran da izgovorim ime.

Neku večer primijetih da i prijatelj svoju djevojku oslovljava sa ona. U njezinu društvu, što znači da to nije ponižavanje njihovih glavnih uloga u našim životima. Djevojka mu ispriča da ju je nedavno predstavio poznanici sa gospođa. Baš lijepo. Bolje nego da je rekao ona.

Dok ovo pišem ona me gleda preko oka, naredila mi je da čuvam dijete, a ja u ovome. Pokušat ću se izvući. Evo, zadnju rečenicu ispravljam: "Dok ovo pišem moja supruga me gleda preko oka". Svakako će ovakvih scena biti još, ali opet je bolje da me preko oka gleda supruga nego ona.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Obećanje - ludom radovanje

Osoba nije dostupna

Baba na peronu