Ne boj se nove godine!

Slušam jutros na radiju odgovore anketiranih građana o očekivanjima od nove godine. Urednik emisije je odabrao različite odgovore kako bi prenio slušateljima kako diše javnost. Prvi žele posao, drugi novac, treći zdravlje, četvrti sreću. Posao je na prvome mjestu. Iako na prvu začuđuje što je posao na prvome mjestu, kada se malo bolje analizira stanje stvari jasno je zašto je tomu tako. Kada si riješi egzistencijalna pitanja, onda je čovjek stabilnijeg zdravstvenog stanja, a samim time je i sretniji.

Moja kolegica Monika nedavno na svoj facebook postavi status: "Zamisli koliko je potrebno da ti se ništa ne događa tijekom godine, da bi bio uzbuđen oko dočeka nove?!" Njezin status me podsjetio da svoja razmišljanja proteklih godina kada sam donosio pregršt odluka na Staru godinu. Prestajem pušiti, trčat ću, učit ću, budit ću se ranije, a kada se podvuče crta točno za godinu dana iz nje frcaju iskre nezadovoljstva zbog neispunjenih obećanja danih sebi samome.

Kako sijede na glavi iz godine u godinu postaju sve ofenzivnije i efikasnije u toj borbi s tamnim dlakama shvatiš kako nije dobro donositi novogodišnje odluke. Jednostavno moderni prebrzi životni ritam uvjetuje neizvršavanje donesenih odluka. Naše mogućnosti, volja, želja i snaga mijenjaju se iz dana u dan, ovisno o količini obveza koje život postavi pred nas na dnevnoj osnovi. Evanđelist Matej nam prenese Isusove savjete: "Ne budite dakle zabrinuti za sutra. Sutra će se samo brinuti za se. Dosta je svakom danu zla njegova."

Shvaćam sve vas koji ćete pomisliti kako se ponovno izražavam poput svećenika za ambonom. Ne, nisam svećenik, ali sam vjernik koji je nemali broj puta u teškim životnim situacijama razmišljao o ovom Isusovu savjetu kojega bih uvažio i unosio u svaki novi dan. Sva ona sutra koja se ne bi pobrinula za se bila bi mi teška. Čaša, iako na prvu više prazna, nego puna vrlo brzo bi po prihvaćanju savjeta  bila više puna, nego prazna. 

Bilo je dana u proteklim godinama kada bi u mojoj čaši već postojala praznina koju su "popunile" neisplaćene plaće, neizmireni doprinosi, nezaposlenost ostatka članova obitelji i ini problemi. Sadržaju tako gorke čaše nikada nisam pružao priliku da na silu uđe u moj "organizam", već sam se trudio dodati zdravlje, kako osobno tako i članova svoje obitelji kao i svojih prijatelja, ljubav koja nas okuplja unatoč životnim poteškoćama i nadu u bolje sutra. 

Nova godina je svaki novi dan. Ni na ovu Staru godinu nisam donio nijednu odluku za novu godinu. Trudit ću se svakoga novoga jutra pročitati barem rečenicu iz knjige "Ne bojte se!" o životu sv. Ivana Pavla II., a koju sam za trajno sjećanje dobio od osobe koja više nije s nama, ali koja me neumorno čuva i prati svaki moj korak. Upravo mi šapće: "Ne boj se nove godine!"

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Obećanje - ludom radovanje

Osoba nije dostupna

Baba na peronu