Kum

Naši životi su često surovi i tmurni. Za oslonce tada imamo najdraže: roditelje, braću, sestre i rođake. Oni su nam Bogom dani i moramo ih neizmjerno poštovati i čuvati. Njima smo utjeha, a oni su nama. S druge strane, one bitne osobe koje u životu biramo su naši bračni partneri. S njima ćemo provesti ostatak života u zajedništvu. Ako nas Bog ne razdvoji. Danas to češće čine matičari. Osim bračnih partnera, biramo i kumove.

Koliko je samo nezaboravnih trenutaka provedeno s dragim ljudima. Toliko se prekrasnih prijateljstva dogodi u našim životima. Ima onih, nazvat ću ih sivih jesenjih dana, kada ti samo jedna prijateljska kava može promijeniti i cijeli tjedan, a ne određeni dan. Ne mora ni doći do kave ako uvijeti ne dozvoljavaju. Može se uspostaviti poziv ili poslati poruka. Barem je danas pregršt besplatnih aplikacija. I tada znaš da netko misli na tebe. Da si nekome važan. Da je nečiji život nezamisliv bez tebe.

Sjećam se iz djetinjstva zlatnih lančića i maminih objašnjavanja da sam ih dobio od kumova. Sjećam se svake novčanice od krštenog kuma povodom imendana i rođendana. Vreće prepune slatkiša od kume kada se vratila iz Njemačke. A još mi je važnije da to nije zapelo u srednjim osamdesetim kada su svjedočili mome krštenju, nego da se i nastavlja. Bitno mi je da su prijatelji mojih roditelja danas i moji prijatelji. Da su bili dragi gosti na dan moga vjenčanja i da su poželjeli upoznati moju kćer i u zajedništvu s mojom užom obitelji radovati se njezinim životnim početcima. Sreći nema kraja kada spoznaš da ti i dijete ima kumu kakvu si imao i ti. Kumu koja je ponosno odigrala, odnosno igra svoju ulogu.

Kumstva su česta unutar obitelji. Kada ti je krizmani kum zet i otac djeteta kojemu ćeš kasnije i sam biti krizmanim kumom neizbježno je postaviti pitanje: je li malo pretjerano? Nije. Negdje duboko se u pamćenje ureže sestrina poruka kojom ti daje na znanje da ćeš biti kum njezinom djetetu. Ta ista poruka nađe te osamljenog na životnoj prekretnici i utoči ti goriva za nastavak putovanja. Shvatiš da će svaki onaj trenutak proveden zajedno, u radosti i tuzi, dobiti potvrdu. Potvrdu kumstva.

Brojna srednjoškolska i fakultetska prijateljstva prekrije prašina vremena. Ostane tek pokoja fotografija iz studentskih dana. Povežemo se društvenim mrežama. S vremena na vrijeme lajkamo si fotografiju ili status. Ali, puno važnije je naći se u albumu obitelji drage osobe s kojom si provodio ugodne studentske trenutke. I to u ulozi kuma njezinome bratu. Tada shvatiš da te ta osoba ne želi izgubiti iz vidika i presretno prihvatiš poziv znajući da si nekome bitan. Jednostavno: za kumove i kućne prijatelje dobiješ još jednu jednostavnu i dragu obitelj.  Još si jači.

Kada se vjenčaš, nije nimalo lako. Da se ne bi ljutio ovaj, što će reći onaj. Pa pretpostaviš da će nove životne prilike uvjetovati i nova kumstva. I odabereš, a da je odabir bio pravi spoznaš na sam dan vjenčanja. I to ne u onim pretpostavljenim, logičnim i najavljenim trenucima, nego u onim teškim i neočekivanim. Postanu ti tako kumovi ti koji te, umjesto budućeg bračnog partnera, drže za ruku. Grle i plaču s tobom, a onda navečer skaču oko tebe da ti ne bi pozlilo ili drže stražu na vratima da se gosti ne raziđu dok se u dvoranu ne vrati jedan od glavnih glumaca. Koliko puta mi je i sama pomisao na sve to natjerala suzu na oko.

Kada si kum na vjenčanju imaš posebnu odgovornost. Nakon sto je nedavno prošlo moje kumovanje jedan poznanik mi reče da svadbena večer izgleda onako kako se ponaša kum i kako zabavljaju glazbenici. Odgovorih mu: „Što mi to ne reče prije?“. Međutim, i nije bilo ptrebe. Kada ti prijatelj iz srca zahvali, nije ti bitno što će reći bilo tko od tristotinjak svatova, bitan ti je on koji te i postavio na tako visoko mjesto u njegovom životu.

Lijepo je dobiti kuma i postati kumom. A još je važniji nastavak – zadržati kuma i ostati kumom. Teške životne trenutke olakšavaju novi uzajamni savjeti i potpore. Nove kave i nova nadanja. Nova tugovanja i ludovanja. Neka čin kumovanja ne bude samo pečat na dosadašnje ugodno provedene situacije, nego presijecanje vrpce i otvaranje prolaza za neke nove zajedničke i još ljepše životne trenutke.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Obećanje - ludom radovanje

Osoba nije dostupna

Baba na peronu