Informacija ili transformacija?

Sv. Augustin je rekao kako cilj molitve nije Boga informirati, već sebe transformirati. Potrebno je razmišljati o ovoj rečenici kako bismo shvatili o čemu se radi. Za razmišljanje treba slobodno vrijeme, čega, čini mi se, sve manje imamo na raspolaganju.

Koliko puta samo mičemo usne kako bismo sebe zavarali da molimo Boga? U crkvi se udobno smjestimo i molimo li molimo, ali promatramo li promatramo. Pogled nam je u klupi ispred te u sebi komentiramo onu mamu koja svome djetetu dopušta sve što želi pa mu ni u crkvi ne može ništa. A, kao molimo.

Često se vjera ne prakticira onako kako nam je zapovjeđeno. Imamo deset Božjih zapovjedi. Imamo dvije zapovjedi ljubavi. I trebali bismo znati da se ne radi o molbama, već o zapovijedima. Ali, kao i sve drugo u životu, tako i vjeru čas promatramo iz jednog, a čas iz drugog kuta.

Daleko sam od načina kakvim bih želio moliti. Ali mi je drago da sam na neke stvari počeo drukčije gledati. Nisam samostalno naučio. Netko me poučio. Poučio me jedan svećenik koji izravno govori o brojnim životnim situacijama. Bolje reći govorio, jer više nije u mojoj župi. Evangelizira negdje drugdje. U njegovim propovijedima nema ˝ulizivačkih˝ riječi, već svakom svojom riječju pokušava pokositi naše trenutno stajanje na zemlji. Naravno, trenutno uzemljenje većini nas odgovara, pa nam tako nisu odgovarale ni svećenikove riječi. Onda se zna reći kako tjera ljude iz crkve i iz Crkve. A sve zbog toga što nam glasno i jasno kaže nešto poput Sv. Augustina, da cilj nije Boga informirati već sebe transformirati.

Teško je, i to jako teško promijeniti se, pogotovo ako težite informiranju drugih, a ne svome transformiranju. A to znam najbolje po sebi. Onda kada se približi i eventualna transformacija razna nova informacija kaže da to nije transformacija, već zapravo pokušaj određene izoliranosti, pokušaj vlastitog opravdavanja i pokušaj bježanja od životnih obveza i zadataka.

Informacija, najviše nebitnih, imamo na pretek, a premalo svjedočimo transformacijama, kako osobnoj, tako i onima u ljudima oko nas. 

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Obećanje - ludom radovanje

Osoba nije dostupna

Baba na peronu