Pojest ću sve kolačiće

Priča mi nedavno jedna draga gospođa kako se često dovede u nezgodu situaciju kada bude u gostima. Veli da joj kćer prva uzima što je ponuđeno na stolu. Konstatirali smo da se dosta toga promijenilo od vremena kada je ona bila mala, a i desetak godina kasnije, kada sam i sam bio dječak i imao isto upozorenje od roditelja: "Ne jamljaj prvi!"

Uvaženoj gospođi sam rekao kako i sam mogu uskoro očekivati iste postupke od svoje kćeri. Nisam čekao dugo. Danas smo došli u goste, a malena je pikirala ukusne kolače. Naglo je počela vući mamu za rukav i voditi ju prema stolu. Kada je vidjela da od toga nema koristi privukla se sama i tada je nastala prateća fotografija. Dijete je iskreno, ali i slobodno.

Iskreni smo bili i mi prije dvadesetak, odnosno tridesetak godina unatrag, ali nismo imali odriješene ruke kao naša djeca. Piljili bismo u mezu i kolače, ali ih nismo smjeli uzeti. Kao da je na njima bilo ono pec kojim su nas plašili. Bilo ne bilo, morali bismo ga zamisliti. Ako ti kasnije naprave sendvič budi zadovoljan, kao i s kolačem kojemu bi se radovao minutama prije njegova ulaska u usta.

E sada, pitanje je: je li bolje ponašanje naše djece ili naše? Neki roditelji znaju reći: "Kada nisam mogao ili smio ja, neka moje dijete može i smije!" Upravo ova rečenica ohrabrenja zna biti kobna u nastavku djetetova života kada interes prema kolačima mezi zamjeni interesom prema nekim duljim, odnosno lošijim ponudama. Onda se roditelj hvata za glavu pitajući se otkud ovako ponašanje. Znaš li otkud? Evo iz ove rečenice: "Kada nisam mogao ili smio ja, neka moje dijete može i smije!"

Moj pokojni djed je često, promatrajući svoju praunučad, znao reći: "Današnja djeca se rađaju s malim fakultetom". U usporedbi s njegovim vremenom sigurno je bio u pravu. Nisu bila nimalo dobra vremena u kojima su djeca bila "zatucana", ali nisu najbolja ni današnja kada dijete vodi glavnu riječ u obitelji, ali i kada se ode u goste. Daj priliku djetetu da bude dijete, ali mu ne dopusti da bude odjednom veliki čovjek. Bit će vremena i za to. Neki redosljed ipak se mora znati.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Obećanje - ludom radovanje

Osoba nije dostupna

Baba na peronu