Prljava lica

Samo će ti pravi prijatelj reći da ti je lice prljavo, kaže jedna izreka. I zaista, upravo je lice opasna zona, jer ako nemaš ispred sebe ogledalo i ako nije veliki nanos prljavštine, vrlo vjerojatno ne ćeš primijetiti nečistoću na njemu. U nedosatku ogledala prednja kamera na mobilnom uređaju može poslužiti. Ako se njome napravi selfie i na njemu se može vidjeti nedostatak. S obzirom na brojne selfije, ne bi trebalo biti mnogo prljavih lica.

Tko to od nas nije dobio kritiku? Svi smo i to po nemali broj puta, samo što kritike svi ne prihvaćaju zbog eliminiranja njihove dobronamjernosti na samome startu. Kuku i jao onima koji to konstantno čine jer nikada ne će biti dobri na područjima u kojima im se daju savjeti. Nije teško razlučiti je li kritika dobroamjerna ili ne. Potrebno je procijeniti mjesto, vrijeme i način kojim je izrečena. 

Nitko nije toliko pametan da zna sve, samo što je mnogo onih koji misle da njima pripada titula "sveznajući". E, takvih nema. Ovi koji su uvjereni da upravo njima pripada ta titula jako teško prihvaćaju kritike. Blokade koje postavljaju pred one koji ih pokušavaju nečemu podučiti postaju sve više i teže. Dobronamjerni kritičari s vremenom izgube volju i želju upozoravati ih na uočene greške, a one pak, kod "sveznajućih" postaju češće i uočljivije.

Koliko sam samo puta u svim poslovima koje sam do sada radio primio kritiku. I dobru i lošu. Iskreno, nakon dobivanja loše kritike često bi mi na prvu proces prolaska pljuvačke kroz grkljan bio otežan, ali bi se mnogih osoba sjetio kada bih u budućnosti s njihovim korekcijama ušao u neki novi projekt. Znači, pomogle su mi, a ne odmogle. Nešto slično je i s učiteljima, nastavnicima i profesorima. Oni koji su išli linijom manjeg otpora i nisu nam usadili neko znanje, a oni od kojih smo strepili i koji su nam mnogo puta natjerali suze na oči itekako su sudjelovali u formiranju svojih učenika u odrasle ljude.

Hvala Bogu na mnogim kritikama koje sam dobio, a nadam se da će ih biti još. To će značiti da ću i dalje imati priliku raditi, a onaj tko radi on i griješi. U zaljučku ove teme spoznajem kako sam pomalo i bezobrazan. Zašto onda i sam nisam isto postupio nakon uočavanja povremenih i očitih grešaka kod mojih kritičara? Idem li linijom manjeg otpora? Nisam li loš prijatelj i kolega? Vjerojatno. Stoga, odsada se što više umivajte, prijatelji moji!

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Obećanje - ludom radovanje

Osoba nije dostupna

Jesmo li zajedno ovce čuvali?