Voditeljska 2016. godina

Lijepo je prisjetiti se odjevne kombinacije na voditelju s fotografije, ali i njegovim školskim kolegama u zaleđu. Kakva vremena - takva odjeća. Ne sjećam se kakve sam točno odjevne kombinacije imao na sebi tijekom moderiranja programa u godini što je na izmaku, ali se sjećam da sam uživao u vođenju svakog od događaja. Bilo ih je 23, pet više nego prošle godine. I ove godine sam najviše povjerenih angažmana imao u Čapljini, ali sam radio i izvan svoje općine. Od Čapljine, preko Mostara, Širokog Brijega i Jablanice pa sve do Banja Luke.

Caritas biskupija Mostar-Duvno i Trebinje-Mrkan u veljači je otvorio vrata senzorne sobe. Program je bio organiziran u Caritasovom centru "Sveta Obitelj" u Mostaru gdje se soba i nalazi. I tada, a posebno danas kada soba kvalitetno pruža usluge presretan sam što mi je od strane Uprave Caritasa povjereno vođenje svečanosti otvaranja. U tu sobu roditelji donose djecu s poteškoćama u razvoju. Svima koji imaju zdravu djecu ostaje upitati se koliko su zahvalni Bogu što im ih je darovao bez zdravstvenih problema. Upravo takva djeca natjecala su se na Dječjoj olimpijadi u organizaciji Univerzalne sportske škole "Unisport" Čapljina u kojoj sam neizmjerno uživao radeći. Tko je iskren kao djeca? Nitko!

Hrvatsko vijeće obrane utemeljeno je 8. travnja 1992. godine od kada se na ovaj datum slavi Dan HVO-a. Tim povodom ove godine je u Čapljini obilježena 24. godišnjica osnivanja HVO-a. Obilježavanje se sastojalo od dva dana. 7. travnja su položeni  vijenci i upaljene svijeće kod spomen križa u vojarni ''Božan Šimović'' u Čapljini, na Trgu hrvatske Slobode kod spomen obilježja, nakon čega je uslijedio mimohod ulicama, a potom i sveta Misa za poginule i umrle pripadnike HVO-a u pastoralnom centru „Sv. Franjo Asiški“ župe Čapljina, nakon čega je upriličena akademija i kulturno-zabavni program. Program je nastavljen sutradan 8. travnja budnicom Prvog benda Vojnog orkestra kroz grad, nakon čega je slijedio prijavak najvišem državnom i vojnom vrhu na ulazu u vojarnu te postrojavanje ešalona i središnja svečanost. Zbog svojih dječačkih godina nisam bio vojnik u ratu, nisam služio ni vojni rok, ali sam sudjelujući u ovoj svečanosti osjetio svu slogu i povezanost unutar HVO-a.

U sklopu mostarskog Sajma gospodarstva JP Vjetrenica Popovo Polje u travnju je organiziralo promociju knjige „Pruge koje su život značile“ autora Stanislava Vukorepa. Pola godine nakon promocije u Ravnom ponovno sam postao željezničar-moderator koji je posjetiteljima promocije najavljivao predstavljače ove jako vrijedne knjige. Sve u režiji autora Stanislava i direktorice Ane. Nakon Mostara u nastavku mjeseca završio sam u Banja Luci. Moje prvo iskustvo sa SEC-om bilo je tijekom obuke "Menadžment u socijalnom radu" 2013. godine kada sam se osobno uvjerio da je kvaliteta SEC-ovih obuka i predavača na visokoj razini. Kasnije smo kolege iz Doma „Betanija“ i ja u više navrata sudjelovali na SEC-ovim formalnim i neformalnim obukama. Zbog svega ovoga velika mi je čast bila moderirati SEC-ovu Završnu konferenciju - obrazovanje odraslih za socijalna zanimanja.

Općina Čapljina bila je domaćin svečanosti obilježavanja 24. obljetnice osnivanja Postrojbe ''Ludvig Pavlović'' u kojoj sam također sudjelovao, a upravo ova svečanost otvorila je voditeljske angažmane u mjesecu lipnju. Bogat kulturni i zabavni program organiziran je povodom 24. obljetnice ''Lipanjskih zora'' hrvatske Hercegovine, a središnji događaj bio je središnji skup zahvale hrvatskim braniteljima  s polaganjem vijenaca na Spomen obilježju u Počitelju. Četvrti put za redom povjereno mi je vođenje ovog značajnog događaja. Ovogodišnji Ivanjski krijesovi što ih organizira HKUD Hutovo bili su moji peti voditeljski u rodnoj župi. Baš lijepa prilike za zahvaliti Društvu na svadbenom daru, ali i vidjeti drage ljude iz rodnoga kraja i na veseljima, a ne samo na sprovodima. U lipnju sam ponovno bio voditelj obilježavanja Hercegovačkog ustanka u organizaciji Udruge mladih sela Dračevo "Hercegovac". Ta mladost na čelu s Boškom Raičem od toga događaja učinila je čak trodnevnu manifestaciju. Za svaku pohvalu.

Na 23. obljetnici pokolja Hrvata u Doljanima krajem srpnja posebno su me se dojmile dvije rečenice: "Danas, kada se u europskim metropolama događaju zločini i manji od ovoga, svijet o tome priča, a o Doljanima već godinama šute!", generala Stanka Baje Sopte i don Pere Miličevića: "I mi imamo svoju Katu Šoljić, moja tetka izgubila je trojicu sinova". Ako želite učiniti žrtvo, otiđite na Stipića livadu, zapalite svijeći i pomolite se. To mjesto postavlja vam milijun pitanja, a odgovora ni na pomolu. U povodu Europskoga dana sjećanja na žrtve svih loših režima u prošlom stoljeću na Bilima je u Groblju mira krajem kolovoza održana komemoracija za žrtve. Novosagrađenu kapelicu sv. Josipa blagoslovio je biskup Ratko Perić, a planirano je da po završetku projekta svaka žrtva dobije vlastiti spomenik. I ove godine rado sam se odazvao na poziv iz Odjela za Drugi svjetski i Domovinski rat Hrvatskog narodnog sabora za vođenje ove komemoracije. Sve žrtve zaslužuju sućut, posebno one o kojima se desetljećima moralo šutjeti.

Krajem rujna ponovno sam imao čast voditi program Svečane sjednice Općinskoga vijeća Čapljina u kinu Mogorjelo, a dan kasnije u našem Domu "Betanija" najavljivati programske točke obilježavanja Dana starijih u organizaciji Caritasa hercegovačkih biskupija. Četvrti put i Dan starijih i Svečana sjednica. Prijelaz u deseti mjesec naglo je pomladio populaciju kojoj sam se obraćao. Čast mi je bila sudjelovati na najvećem judo turniru u regiji održanom u Mostaru u organizaciji Judo kluba "Borsa". Kada bismo svi vrijedno radili poput mladih organizatora ovoga turnira ne bismo imali kada "lajati" na sustav, već bismo isti popravljali svojim djelima.

Na Večeri zahvale dobrovoljnim darovateljima krvi u organizaciji Crvenoga križa Čapljina sredinom listopada mogla se osjetiti pozitivna energija koju mogu širiti samo dobri ljudi, a nadati se da su oni koji se svojih kapi krvi odriču u korist drugih - dobri. I darovi koje su dobili darovatelji krvi, osjetilo se, bili su od srca. Zahvalnice krase naše zidove i podsjećaju nas na svaku novu akciju, a satovi na rukama pokazuju nam kada krenuti i ne zakasniti na neku od redovitih akcija u Čapljini. A može i na Transfuziologiju na Bijeli Brijeg. 

Stigao je i prosinac - mjesec prepun događaja. Počeo je vođenjem programa Donatorske večere u organizaciji HNK Čapljina, a završio s najmlađima - moderiranjem još jednog dječjeg sportskog događaja, ali ovoga puta u Širokom Brijegu. Tijekom Donatorske večere HNK Čapljina sreća me poslužila i na tomboli dobivanjem vrijedne nagrade, ali još su vrjednija nova poznanstva i pozitivni ljudi s kojim sam surađivao.  Mali Božićni sajam u Čapljini pruža priliku za zaradu kreativcima iz naše općini i šire, ali je ipak najvažnija humanitarna strana koja čini okosnicu Sajma. Kako ne biti sretan zbog sudjelovanja u lancu dobrote? Dva koncerta u povodu Božića, jedan u organizaciji HKUD "Višići", a drugi u organizaciji HKUD "Zora" iz Gorice-Struga zaključila su vođenje kulturno-zabavnih sadržaja. Posebno ugodan osjećaj bio je voditi božićni koncert društva "Zora" koje mi je priuštilo priliku da po prvi put u životu odjenem narodnu nošnju. Godina je završila radnim danom u Širokom Brijegu i vođenjem programa Dječje olimpijade sportskih igara. Goethe je davno napisao da veliki ljudi nikada ne prestaju biti djeca. Da se u meni krije jedno dijete otkrio sam za vrijeme vođenja ove, ali i Olimpijade  održane sredinom ožujka  u Čapljini.

Fotografija s vrha nastala je prije dvadesetak godina u osnovnoj školi "Alojzije Stepinac" Neum - područni odjel Hutovo. Podsjeća me na sretno djetinjstvo, ali i na korijene svoga životnog poziva - ovog novinarskog, odnosno voditeljskog. Kada čovjek u ljubavi obavlja svoje dužnosti, onda ne osjeća umor. Iz toga razloga nisam osjećao ni mrvicu umora prilikom pripreme i vođenja ovih događaja. Nadam se da i druge strane imaju isto sjećanje i mišljenje. 

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Obećanje - ludom radovanje

Osoba nije dostupna

Baba na peronu