Kum na vjenčanju

Svećenik u jednoj hercegovačkoj župi na dan vjenčanja ustao na lijevu nogu. Odmah nakon ulaska mladenaca u crkvu upita momka: "Uzimaš li ti nju za svoju ženu?!?!". Momak njemu odgovara:"Ali oče...". "Ništa oče, odgovaraj!!!" Mladić: Pa, ovajjjj uzzimmmammm..." Svećenik nastavlja:"Hoćeš li ju poštivati u sve dane života svoga?". Mladić i dalje nesigurno pokušava objasniti svećeniku:"Ali oče, ja...". "Ništa ti, nego odgovaraj!!!" i dalje je svećenik ljut. Sređeni mladić još nesigurnije odgovori:"Hoću...". Nakon što ih je proglasio mužem i ženom, svećenik dade dečku priliku: "Hajde, sad reci, što si negodovao?" Novopečeni mladoženja odgovori: "Ja sam danas trebao biti kum!!!"

Ovu priču na predbračnom tečaju za sakramentalni brak koji se održao od 26. do 28. kolovoza u Katedrali u Mostaru ispričao nam je jedan od predavača, don Josip Galić. Nakon gromoglasnog smijeha koji se zaorio dvoranom, don Josip je ozbiljno poručio:"Da, i da znate, nema treće osobe!"
Upravo je treća osoba bila pojam najčešće spominjan na tečaju namjenjenom budućim mladencima. Sam voditelj tečaja don Ivan Bebek bio je decidiran kada je govorio o ovoj temi:
"I da znate, treća osoba je prokleta!", reče. Da. I to sam shvatio. U očima buduće žene vidio sam isto.

Svi predavači, njih petero predstavili su nam svoja znanja o bračnoj zajednici. Govorilo se o crkvenom ženidbenom pravu, o zdravoj bračnoj zajednici, ali i o normalnim bračnim odnosima. Također, svi su svjesni komešanja budućih mladenaca kada im župnik kaže da moraju pohađati tečaj. Naravno, nisu svi isti, ali učinilo mi se da su svi po završetku tečaja bili zadovoljni prezentiranim. Većina ovih stvari bila nam je poznata, ali davno su rekli da je ponavljanje majka znanja. Kada bismo sutra u našim odnosima barem jednu rečenicu ponovili, ne bismo imali prepreka za življenje svoga braka. Dobili smo i diplomu. Ona će ostati kod svećenika u mladinoj župi. U istoj toj župi, Uznesenja Blažene Djevice Marije na Šćitu, ostat će i naše rijeći kojima ćemo se obećati jedno drugome. Ne trećemu.

A kum? Hvala Bogu, svećenik zna tko je mladoženja, a tko kum.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Obećanje - ludom radovanje

Osoba nije dostupna

Baba na peronu